Wat ik eet als veganist #1

Vandaag deel ik met jullie wat ik allemaal op een dag eet als veganist. Nu moet ik toegeven dat mijn eetpatroon nog niet helemaal perfect is. Ik eet elke maand weer een stukje gezonder maar het blijft zoeken naar hoe ik zo goed mogelijk aan al mijn voedingsstoffen kom. Dat heeft overigens niets met mijn veganisme te maken. Ik denk namelijk dat ik nu veel meer voedingsstoffen binnenkrijg dan voordat ik veganistisch werd. Door het veganisme ben ik er meer op gaan letten en ben ik gaan proberen zo gezond mogelijk te eten. Ik hoor dan ook graag wat jullie van mijn eetdagboekje vinden!

Ontbijt:
Als ontbijt at ik sojayoghurt met muesli, lijnzaad, gemalen amandelen en met zomervruchten uit de diepvries die ik had opgewarmd.

Tussendoortje #1:
Als tussendoortje had ik een appel.

Lunch:
Als lunch at ik een salade met quinoa, spinazie, paprika en met curry kruiden. Ik heb gelijk een dubbele portie gemaakt zodat ik die de volgende dag kan meenemen.

Tussendoortje #2:
Ik had nog wat beslag over van de muffins uit mijn vorige post (dat paste niet meer op de bakplaat) en maakte daar nog drie muffins van. Ik kon het vervolgens niet laten om ze ook alle drie op te eten.

Avondeten:
Als avondeten had ik noodles gemaakt op basis van een recept uit Powerfood van Rens Kroes. Ik gebruikte hiervoor sobanoedels, peultjes, tofu, knoflook, ui, gember, sesamolie, ketjap manis, citroen, sesamzaadjes, peper en zout.

Liefs,
Ilse

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *